torsdag, juli 23, 2009

Från början!

Allting började med att längtan efter barn växte mer och mer!
Jag har ju Dennis från ett tidigare förhållande, längtan efter ett syskon till honom hade växt sen Dennis var ca ett år! Nu när jag hittat den rätta (Ronny) i mitt liv kände jag att det var läge att kunna göra något av önskan som jag hade! Och en bebis till vill man ju ha för de e ju så goa å söta, jag älskade att ligga och amma Dennis. Även om det var jobbigt många gånger!

Vi bestämde att jag skulle ta ut P-stavarna och se när det blev något! Jag började skriva upp när jag hade mens för att ha koll på den till jag skulle skriva in mig på mvc! Allt blir så mycket lättare om man vet när sista mensen var! Det är en erfarenhet jag fick när jag väntade Dennis! Jag hade noll koll då! Men det kanske inte är så konstigt för jag åt p-piller å hade inte en aning om att jag skulle kunna vara gravid då!

Efter att ha skrivit ner 9 datum jag hade mens lessnade jag ut på att hålla koll på mensen när jag ändå aldrig blev gravid varför då bry sig i när sista mens var! Blev arg och ledsen och började fundera om vi inte kunde skaffa barn ihop, man funderade om fåran fysik sa emot varann. Tiden gick, vardagen fortsatte som vanligt. Efter ett tag la vi märke till att mensen kanske var sen, det kändes som det var länge sen man hade den! Så Ronny köpte ett paket med två gravtest på nätet, vi fick dem nästa dag och morgonen därpå tog vi ett test!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar