tisdag, augusti 18, 2009

27 juli

Nu började jag med att fixa madrasser till spjälsängarna som vi har hemma!
Vi har två stycken å de e bra de, men ingen av dem kan kan ta bort ena sidan på å de tycker jag är jobbigt. Som tur var är en spjälsäng från tippen och den hade jag tänkt såga i så jag får den i det skick som jag vill. Den andra vi har är från Mormor Monalis. Mina småbröder har legat i den. Johannes, Alexander och Lukas. Dennis har oxå legat i den så det är roligt att kunna använda just den till våra små som kommer!

När Dennis sov i den så fick jag låna en superbra madrass av en bekant. Den skulle hon tyvärr ha tillbaka för hon väntade oxå smått. De va synd. Å den från tippen va de ju ingen madrass till så de va just vad vi behövde. Två madrasser alltså. Som tur var har jag en väldigt nära vän som skulle rensa undan lite hemma och hon hade en skum´madrass som hon inte ville ha mer. Då blev ju ´jag lycklig för det var precis vad jag behövde.

Alltså en stor madrass 90 bred. Denna dag skar jag till bitar så vi fick ihop till två madrasser. NU ska jag bara komma igång med att sy klart överdragen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar