torsdag, september 17, 2009

Bm besök

Idag var vi hos barnmorskan fast inte vår ordinarie men de gjorde ju inget för hon är ju oxå lika trevlig.
Vet ni va hon sa´!!

Att hon inte sett sån stor mage förr, hon som sett magar i flera år. Nu har man fått bekräftat igen att man har väldigt ovanligt stor mage.

Vecka 40 kommer vi att börja på föräldrakursen, lite väl sent för oss tycker vi. Tänk om vi redan fött då?

Vi är lite besvikna på det sena datumet som kursen började.

Hjärtljuden låg på 156 och 136. Sf måttet låg på 48-49.

Igår och idag har varit lite extra tunga dagar, magen känns liksom tyngre vissa dagar. Jag hoppas på att magen känns lite lättare på lördag då jag ska till skeer i Orsa och köpa saker till Milton och Melvin och eventuellt något till Dennis., det beror på om vi hittar något som Dennis behöver.

Sen kanske vi åker till badhuset, jag kom på det nu medan jag satt och skrev så det visar sig hur det blir. Det kanske blir badhus redan imorgon då jag känner att jag vill känna denna tyngdlöshet som är i vattnet. Det är så svårt att få den känslan i sitt egna badkar. Jag vill unna mig det.

Igår var jag iväg till ett par vänner och köpte denna sängmobil och nu medan jag skrev det kom jag på att vi kanske ska ha den vid skötbordet istället.

Jag har en väldigt snäll och go vän Johanna, hennes bror har smått och deras småtting har växt ur sitt babygym och det ska jag få. Hur underbart är väl inte det. Och du Johanna, det babygymmet får du när du ska ha din lilla flicka sen. För du hade väl namn och allt redan bestämt och klart.

Nu håller Ronny på att tvättar i tvättstugan, bakar bröd och ska strax massera mig lite. Bara jag kommer från datorn så kan han massera mig, skönt ska de bli nu när magen är så tung och verkligen tynger ner ryggen och allt annat på min kropp som lider.

Nu är det bara 48 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kram Bettan med familj.

1 kommentar:

  1. Ja du , när den dagen kommer spelar det ingen roll om det blir en Emma eller en Oskar. Bara det vill bli nån liten bebbe nån gång. Det visar sig väl, Jag var upp till Mia idag, men hon hade inte plockat i hop alla delarna till gymmet än, så du får det till nästa vecka kanske. Jag hör som dagt av mig. Pusspuss

    SvaraRadera