onsdag, december 09, 2009

Önskan om julklapp till oss!



"Jag är dålig på mobilkameror så jag kan inte riktigt hjälpa dig där. Men jag skulle absolut investera i en “riktig” kamera. Bildkvaliteten blir så mycket bättre och man har större möjligheter att styra över bilden. Och vill man göra en förstoring inför studenten eller vad som helst är det bra att originalbilden är så stor som möjligt. Jag fotar med en proffskamera när jag jobbar men till vardags med en ganska enkel kompaktkamera: http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_G9/index.aspFinns en nyare variant också som heter G11. Kostar lite men jag tycker att det är värt det som sagt. Man kan dessutom filma med den!Men annars finns ju enklare och billigare varianter.Mer om foto och teknik i ett framtida inlägg!"
Jag ställde en fråga till Johanna på hennes tvillingblogg om att fota och hur man får bäst bilder. Detta fick jag till svar och därför önskar jag numera mig en kamera som man kan knäppa riktigt bra bilder med eftersom jag kommer knäppa ett par kort på mina barn. Jag älskar och knäppa kort och hade betytt så mycket om jag kunde knäppa bättre bilder. Fokusera på det jag vill och mixtra så man fick superbilder att förstora och sätta upp på väggarna! Finaste tavlorna fixar man ju med kameran tycker då jag iaf. Det finns en länk till kameran som hon rekomenderar så håll utkik åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar