lördag, september 05, 2009

Mvc besök

Igår var vi hos barnmorskan.

Blodtrycket var som alltid det bästa och alla andra värden var bra som vanligt förutom mitt socker. Har fått en blodsockermätare för att själv hålla koll på sockret. 6ggr om dagen, 4dgr/veckan ska jag sticka mig i fingret. Har eventuellt graviditetsdiabetes.

Jag har misstänkt en längre tid att pojke nr1 hade åkt ner lite för den smärtsamma foglossningen blev till det bättre en vacker dag. Jag antog då att pojke ett åkt ned och bäcknet fick då i sin tur lite stadga. Pappa Ronny har sagt att magen var längre ner, alltså sjunkit lite. Så vi frågade Kerstin om hon kunde känna om han hade åkt ned något, hon bekräftade mina misstankar och konsataterade att han ändå fortfarande var ruckbar så han hade inte fixerat sig än.

De underbara hjärtanen slog i 139 och 146. Livmodermåttet låg på 43.5cm.

Efter besöket åkte Pappa Ronny tillbaka till sin kurs. Jag och Dennis åkte till badhuset och hade roligt och mysigt ihop. Vi bubblade och Dennis börjar nu våga sig på mer i vattnet. Han hoppade i och studdsade på botten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar