söndag, september 27, 2009

Lite saker jag sytt!

Amningsinlägg som jag provade att sy. ska kolla om de är bra innan jag syr fler. Det var inte så lätt som jag trodde
Aminingskudde som jag hade. Den var lite platt så jag fyllde på med sackokulor och sydde ett fodral till den, av det påslakan jag fick av Madde! (Tack så mycket Madde..... Jag sydde fodralet så fort jag kom hem så jag kunde sova med kudden på natten.) Skön att ha mellan knäna.

Bäddmadrass jag klippte ut från en större bäddmadrass som jag fått av Erica. Tack Erica det betyder mycket för mig att jag fått alla de saker jag fått. Madrassen som ligger ovanför har jag oxå fått material av Erica madrass som jag skurit till och limmat ihop bitar för att få ut två stycken av en madrass. Sydde överdrag av ett par gamla gardiner jag fått tidigare. Enda som vi fått lov att köpa var dragkedja som är dyr nog ändå.


Här ser ni vart jag satte dragkedjan. Det blev sugpassform AB. På detta kortet råkade magen komma med, den vill ju vara med överallt tydligen. Svår att dra in. Hihihihi



För ländge sen när det fortfarande var varmt ute och jag nyligen fått reda på att det var två pojkar så sydde jag dessa sparkbyxor och tossorna som syns lite dåligt uppe i högra hörnet. De ligger i BBväskan + en massa andra kläder som vi fick av den generöse tvillingmamman Johanna från Stockholm Tack för dem ännu en gång.!




3 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att det går bra för er.
    Jag har lagt en länk till din blogg via min blogg!

    //Jennie m tvillingpojkarna Erik & David

    SvaraRadera
  2. Hej!!

    Vad duktig du är på att sy!! Önskar jag kunde!! ;)

    Har lagt till dej som vän på FB nu, Annelie Holmén Lindgren...

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Va roligt att det kom till nytta, du e ju såå kreativ! Du vet att det oxå är ett tecken på att man förbereder sig va?
    kram på er och lycka till!!!

    SvaraRadera